Založ si blog

7 Statočných alebo Nova alebo staré štruktúry. Kto je lepší?

Ako analityk politológ amatér, marxista a znechutený nevolič som bol kolegom vyzvaný, aby som urobil analýzu VÚC volieb. Keďže dnes má každý právo povedať si čo chce a politológovia sú múdri po voľbách viac ako pred voľbami, mám aj ja právo urobiť analýzu tých, ktorých vnímam ako vhodných na porovnanie po voľbách, lebo do volieb som len kritizoval a zlostil sa. Budem porovnávať čísla a pridám môj koment. Všetky informácie sú z verejne dostupných stránok príslušných subjektov, sme, TA3 a štatistického úradu.  

Budem hodnotiť iba dva kraje, kde všetky subjekty, ktoré hodnotím participovali vo VÚC voľbách županov a župan ešte nie je zvolený.

Subjekty: Lipšicova Nova, Gurtlerových 7 Statočných, Staré štruktúry

Záčínam krajom nitrianskym a výskledkami.

Milan Belica
Smer, SNS, ASV
46,9 %
47 127 hlasov

Tomáš Galbavý
SDKÚ, SaS, Most, Nova, SMK, OKS
37,3 %
37 548 hlasov

Regan Belovič
7 statočných
1,9 %
1 889 hlasov

V tomto kraji proti narazili stare štruktúry zľava a stare štruktúry zprava. Ako Belica, taka aj Galbavý sú stare známe firmy. Obaja si navzájom tykajú a je jedno, kto vyhrá voľby. V Nitre sa snažil zamútiť aj nezávislý Oremus, syn zakladateľa Smeru, preto hodnotiť jeho je ozaj neobvyklé, lebo neviem o čo mu išlo.

Na rozdiel od Regana Beloviča zo 7 statočných, z ktorého som sa trochen vysmieval. Dnes musím uznať, že som sa asi mýlil, lebo jeho meno Regan je skutočné, a ten nitriansky dukat je celkom dobrý nápad, keď ho zavádazajú po voľbách aj v Maňkovom Zvolene. Asi.

Regan získal 1, 9 % čo nie je málo nato, že som počul pred tým iba o Ronaldovi Reganovi a stranu 7 statočných som poznal len z filmu ☺. Objektívne poviem, že  dobrý výsledok pre Regana a sedem statočných a mrzí ma, že Lipšicova Nova sa pridala k podpore starej štruktúry Galbavého. Škoda. Mohli radšej podporiť Regana, keď už Lipšic toľko chodí na skusy a rady do USA.

Končím košickým krajom:

Zdenko Trebuľa
Smer, Most, SMK
48,6 %
48 487 hlasov

Rudolf Bauer
KDS
24,5 %
24 487 hlasov

Dominika Palaščáková
Nova
6,0 %
5 957 hlasov

Vladimír Gürtler
7 statočných
2,9 %
2 933 hlasov

Stará ľavicová štruktúra pod krycím menom Zdenko naštastie nevyhrala v prvom kole. Hrozilo to, a to by bola hanba. Zdenko síce nedostal po gebuli od Gurtlera a postúpil do druhého kola ale tu narazí na druhú starú KDH štruktúru Bauera. Ani jeden z nich nie je žiadne víťazstvo. Bauer županom už bol a nič poriadne neurobil a Trebuľa županom je. Neurobil tiež poriadne nič. Obom sekundovali z Lipšicovej Novy pani Palaščáková, ktorú nikto nevidel a nepočul, iba sa ukazovala na bilbórdoch s Lipšicom a Gurtler zo 7 statočných. Do debaty na ta3 Plaščáková rovnako ako Trebuľa neprišli.

V ta3 debate som ale prvý krát v živote zaregistroval Gurtlera, ktorý svojím tvrdým, miestami až agresívnymi útokmi valcoval súperov. Jeho výsledok je však nemastný neslaný. 2,9 % pre Gurtlera nie je málo, ale myslel som, že urobí viac. Prečo neurobil viac, vie len on sám. LipšicovaNova s neviditeľnou kandidátkou urobila viac hlasov ako Gurtler zo siedmich statočných a heslami „Smer region ničí a Trebuli po gebuli“. V tomto kraji si myslím, že LipšicovaNova mala radšej podporiť Gurtlera a mierniť jeho agresivitu. Spolu by získali viac a možno aj druhé kolo. LipšicovaNova skôr cez neznámu Palaščákovú robila interný volebný prieskum podpory strany. Výsledok nič moc. Je škoda, že Lipšicova Nova v oboch krajoch premrhala príležitosť. 
Svojím konaním v Nitre a Košiciach sa Nova zaradila k starým politickým štruktúram, a preto viac verím Gurtlerovým 7 statočným, hoc zo začiatku som sa im posmieval.

Sorry 7 statočných.

Kto je teda lepší?
Staré štruktúry zľava alebo zprava? NIE

Lipšicova Nova? Vyzerala byť lepšia alternatíva ale spájaním sa so starými štruktúrami a zradcami zo SAS ich hodnotím teraz dosť nedobre tiež. 
Gurtlerových 7 statočných? Ak sa nevzdajú, nabudúce pôjdem už voliť. A dám hlas im, lebo mňa znechuteného nevoliča môže presvečiť už len niekto čestný a statočný. Ak sú a budú takí, tak sú lepšia alternative ako stare štruktúry a Lipšicova Nova.
Možno ☺

Alebo sú najlepší predsa len naši marxisti ?

 

Vysťahovalectvo Slovákov – dôsledok 17. Novembra 1989

17.11.2013

To sme chceli? Za to sme štrngali na námestiach, aby státisíce Slovákov sa vysťahovalo? To teda nie! Ja som za toto neštrngal, aby môj bratranec aj sesternica v Nemecku robili. Bratranec na stavbe otročí a sesternica opatruje Nemku. To je výsledok 17. Novembra 1989. Hanba. Fúúúúj!!!! Úpadok, bieda, strádanie, nezamestnanosť. Presne ako to hovorí tento skutočný [...]

Nevoliť Bauera ani Trebuľu. Správne rozhodnutie hoci…

15.11.2013

Môj včerajší blog na Pravda na reakciu nenechal dlho čakať J Dostal som hneď email od vraj hovorcu 7 statočných, že ich teší môj záujem o sedem statočných a že si ma dovoľujú zaradiť medzi odberateľov ich newslettera. Nemám problem. J Dostávam newsletter už z Lidla, Tesca, BMW aj Sasky, takže jeden email týždenne navyše, hore dole J Ak to teda nebude každý deň. A [...]

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6810x
Priemerná čítanosť článkov: 2270x

Autor blogu

Kategórie

Archív